26. helmikuuta 2016

HAAVE

Tuntuu, että se oli vasta eilen kun plussasin yhteensä kuuteen raskaustestiin. Tää alkuraskaus on tuntunut todella hitaalta, mutta järjellä kun miettii niin tää aika tulee lentää siivillä. Pikku hiljaa puoliväli lähestyy ja rakenneultra, jota oon kaikista eniten oottanut tän aikana.

Ennen kun tiesin oottavani Maunoa olin varma, etten saisi koskaan lapsia. Mulla on aina vain ollut se tunne tuolla takaraivossa. En koskaan käynyt missään testeissä tarkistamassa, menin vaan tunteen mukana. Aina kun joku vanha tuttu/kaveri sai lapsen tyyliin alle 18-vuotiaana tai myöhemmin niin mulle iski joka kerta kateus, joka helvetin kerta. Facebookista seurailin kun kaikille alko tulee nää kuuluisat ekat ultra- ja mahakuvat omille seinille. Niistä näky heidän onnellisuus ruudun läpi suoraan mun aivoihin. Monilta sain kuulla lohdutukseksi, että kyllä susta tulee vielä äiti kun oot niin äidillinen ihminen. Sulla on aikaa. En uskonut. Itkin monia kertoja pelosta, että millon on mun vuoro. Vai onko mulla vuoroa?

Mulla ei oo koskaan ollut suunnitelmaa, että missä tietyssä elämänvaiheessa haluan perheenlisäystä. Koko elämäni suhteen oon aina mennyt fiiliksen mukaan. Ikä oli jotenkin tiedossa ja se oli alle 30-vuotiaana. Oon vaan ajatellut, että jos on tullakseen niin sit hän tulee. Vaikka se pelko oli olemassa lapsettomuudesta niin en koskaan silti menettänyt toivoa. Se toivo vain jäi niin syvälle pelon alle, että se tyyliin unohtui.

Mutta, 30.11.2015 tuli vihdoin mun vuoro!
Untitled Untitled Untitled

29 kommenttia:

  1. Aivan ihanaa kun kerrot niin avoimesti raskaudestasi :) ja näitä on mukava lukea. Meilläkin on raskaus suunnitteilla ja täällä mahtavaa seurailla sinun raskauttasi!

    VastaaPoista
  2. Siis aivan ihana postaus.. <3 Aivan kuin puhuisit mun suulla.. Seuraan innolla ja oon ihan koukussa nyt sun videoihin, snäppeihin ja nyt tähän blogiin.. Täytän kesällä 24 ja samoja haaveita elättelen.. <3 Ihanaa päivää Iina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa etten oo ollu yksin ajatuksieni kanssa! Haaveista vaan totta, tsemppiä!❤️

      Poista
  3. Aivan ihana postaus... 😇💗 On kivaa kun kerrot niin aivoimesti sun raskaudesta😇😇💗💗

    VastaaPoista
  4. Kiva postaus,kiva blogi:)
    Www.kirjoittavatytto.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. Aivan ihana postaus :') ja ihanaa kun aloit bloggaamaan!!
    Itseäni pelottaa, että oon syömishäiriöllä pilannut mahdollisuuteni saada lapsia, mutta toivottavasti en. Oon tosin vasta täyttämässä 20 joten onhan tässä aikaa :)

    Tsemppiä bloggailuun ja raskausaikaan!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan, että olisi kaikki hyvin! Uskon ainakin, että on!❤️

      Poista
  6. Ootko siis aina ollut ilman ehkäisyä? Onnea odotukseen!:)

    VastaaPoista
  7. Oi vitsi.. oot niin nätti ja ihana raskausvatsa <3. Onnee teille tosi paljon. Jään innolla seurailemaan tätä blogia sekä sun youtube kanavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanista kehuista, pus! Tervetuloa seurailemaan!:3

      Poista
  8. Tosi jännää seurailla muita samassa elämäntilanteessa olevia! Odottelen itsekin esikoistani, laskettu aika 30.7. :) melkein samoilla päivillä mennään!

    Musta on kyllä tullu ihan tajuton ahdistuspallo raskauden myötä, pelkään ihan superpaljon että jotain sattuu. Oon kyllä muutenkin niin ahdistukseen taipuvainen ihminen että huh. Olis jo heinäkuu ja laps sylissä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi tsemppiä raskauteen sinne! Ihanaa kun tänne eksyy nyt melkein samalla viikolla olleita äitejä, ihanaa!:3

      Mä en oo onneks vielä alkanut pelkäämään.:D Pelkäsin tosi paljon 1/3:sen keskenmenoa, mutta onneksi siitä päästiin yli ja nyt Mauno voi kasvaa ihanaksi vauvaksi!

      Poista
  9. Ihana lukea sun pohdintoja. Tykkääntykkään! Malttamattomana odotan jatko tekstejä..:D Ihanaa odotusaikaa ja kaikkea hyvää teidän pereheelle!❤☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kuulla, että tykkäät! Tuli todella onnistunut fiilis tuosta.:D

      Ja iso kiitos meiltä koko perheeltä!

      Poista
  10. Ihana postaus! :') Ja aivan upeeta että teit taas blogin. <3

    VastaaPoista
  11. Ihana postaus. Voitko tehdä raskauden edetessä postauksen hankinnoista vauvalle, jotka on tehty ennen syntymää?

    Itse teen raskaustestin huomenna. En oikein tiedä mitä tulosta odotan, joten aika sekavin mielin luin tämän postauksen. :D Tavallaan hyvä kuitenkin huomata, että en ole ainut tällaisten pelkojen kanssa, että mitä jos en voikaan ikinä saada lapsia.

    VastaaPoista
  12. ihana lukea sun raskaudesta ja katsoa sun videoita youtubesta! itse herkistyin kun katsoin ilosanomaa videosi sillä itsekkin odotan esikoistani ja laskettu aikani on kuukautta aikasemmin kuin sinulla. onnea loppu odotukseen ja mukavaa kevään odotusta! :)

    VastaaPoista
  13. Moi! Harvemmin seuraan kenenkään blogeja tai vlogeja, mut tää kolahti kyl täysillä! Onnea odotukseen <3

    Itse oon käyny samoja tuntemuksii läpi kun sä, mut nyt onnellisesti rv 39+6 menos, joten ihan loppumetreillä ollaan ;)

    Kaikkee hyvää sun odotukseen! Ota ihmeessä kaikki ilo irti tästä odotusajasta. Olin itse tosi pahoinvoiva 2/3 raskaudesta, mut on tää silti ollu ihanaa aikaa! Innolla seuraan sun raskausmatkaa tästä eteenpäin ;)

    VastaaPoista
  14. Sillon joulukuussa kun alotit tekeen sitä joulukalenteria ja kun niitä ei sitten kuulunutkaan niin ajattelin että mitä sulle on käynyt mutta sit oli aivan mahtavaa kuulla raskaudesta. Ja kun sillon sanoit että et pystynyt olemaan oma ittes siinä joulukalenteris ni en kyllä ite ainakaan sitä huomannu.

    VastaaPoista
  15. Aww... Olipas koskettava postaus. Onnittelut Minulta perheellesi<3 Toivon että Mauno Tulee aina olemaan terve<3

    VastaaPoista
  16. Voi samoja ajatuksia täällä. Takana 9kk yritystä, mutta vielä ei oo kukaan ilmoitellut tulostaan. Pelko siitä ettei omaa vuoroa tulekaan kasvaa koko ajan. Kuinka kauan teillä oli yritystä takana ennenku mauno ilmoitti tulostaan?

    VastaaPoista
  17. Iina tää sun blogi on aivan ihana ja samoin sun videot! Kiitos kun oot piristäny mun monia päiviä ja onnea teille maunosta!<3

    VastaaPoista
  18. Ihana postaus :)hirmuisesti onnea <3

    VastaaPoista
  19. Niin paljon onnea koko perheelle ja voimia odotukseen! <3

    VastaaPoista
  20. Ihana blogi ja tosi mukavaa tekstiä! Onnea tosi paljon!
    Itsellä eka raskaus päättyi keskenmenoon vk 9+6 ja nyt vihdoin kokeillaan uudestaan. Itelläniki jääny pelko jos ei sitä pikkusta saadakkaan. ( vaikkakin nuori oon, mutta jätti tosi isot jäljet )

    VastaaPoista